Sari la conținutul principal
Actualizat la

NEWADA

Denumire proiect
Reteaua Administratiilor de Cai Navigabile de pe Dunare
Acronim proiect
NEWADA
Finantare

Buget proiect total: 2.864.546 euro
Buget parteneri romani: 650.000 euro
Finantare EU-ERDF (85%): 552.500 euro
Finantare nationala (15%): 97.500 euro

Obiective

Proiectul NEWADA are ca scop cresterea eficientei Dunarii in calitate de Coridor European de Transport VII intensificand cooperarea dintre administratiile cailor navigabile pentru promovarea navigatiei interioare ca modalitate de transport eficienta din punct de vedere al costurilor si prietenoasa cu mediul.

Durata

NEWADA incepe in luna aprilie 2009 si se incheie in luna martie 2010 ceea ce inseamna o durata de 36 luni.

Activitati

Cooperarea pe sarcinile hidrologice si hidrografice va fi intensificata pentru a se atinge un impact mai mare. In acest domeniu eficienta muncii zilnice trebuie marita prin schimbul de know-how intre experti precum si prin identificarea cazurilor de cele mai bune practici.

Accesibilitatea fizica a infrastructurii caii navigabile va fi imbunatatita. Vor fi realizate planuri de actiune nationale, studii de fezabilitate, proiecte bilaterale si ghiduri de implementare pentru imbunatatirea intretinerii caii navigabile si ingineria fluviala in cooperare cu alte tari dunarene.

Va fi imbunatatit accesul la retele si servicii ICT (Tehnologia Informatiei si Comunicarii) pentru a depasi neajunsurile.

Actorii responsabili vor fi integrati si se va promova cooperarea. Se va intensifica comunicarea intre administratiile cailor navigabile, agentiile de dezvoltare si Ministerele de Transport. Administratiile de cai navigabile vor fi transformate in organizatii orientate spre servicii pentru a satisface cererile utilizatorilor.

Rolul AFDJ
Managementul WP4 in cadrul bugetului si al planificarii existente. WP4 se ocupa cu sarcini legate de accesibilitatea fizica a infrastructurii caii navigabile. In WP5, Act. 5.3, AFDJ este Operational si Tehnic cu sarcini legate de Datele GIS
Acoperire geografica si consortiul

Echipa de proiect cuprinde 12 parteneri de proiect din 8 tari dunarene, din Romania existand 2 parteneri (AFDJ si ACN).

Proiectul are de asemenea un Consiliu Consultativ constand din Ministere, Comisia Dunarii, Comisia Internationala pentru Bazinul Fluviului Sava, Comisia Internationala pentru Protectia Fluviului Dunarea (ICPDR) si alti actori relevanti.

Partener principal: Via Donau - Österreichische Wasserstraßen-Gesellschaft mbH; Via Donau

Consortium NEWADA

Beneficii

Se vor pregati planuri de strategie nationale pentru intretinerea cailor navigabile, hidrologie si hidrografie, care constituie baza pentru proiecte pilot, ghiduri de implementare si noi proiecte bi- si multilaterale.

Se va crea, in conformitate cu standardele europene, un portal web continand date relevante legate de senalul navigabil.

Elaborarea unei strategii organizationale pentru fiecare tara va promova cooperarea intre autoritatile de cale navigabila, agentiile de dezvoltare si ministerele din fiecare tara.