Sari la conținutul principal
Actualizat la

        

 

 

 

 

 

Denumire proiect
Danube Integrated System for MARking
Acronim proiect
DISMAR - Cod MySMIS: ROBG00090
Finantare

Interreg VI-A Romania-Bulgaria Programme

Valoarea totală a proiectului este de 9.999.999,11 EUR (finanțare nerambursabilă și contribuția partenerilor), din care 7.999.999,28 EUR FEDR, reprezentând maxim 80%; 1.799.999,84 EUR - Cofinanțarea bugetelor de stat, reprezentând maxim 18% și 199.999,99 EUR - Contribuția proprie a partenerului, reprezentând minim 2%.

Obiective

DISMAR este primul proiect strategic selectat de Comitetul de Monitorizare al Programului Interreg VI-A România-Bulgaria, care va contribui direct la îmbunătățirea mobilității la nivel național, regional și local, precum și la nivelul Uniunii Europene, de-a lungul Coridorul TEN-T Rin-Dunăre.

Proiectul are doi parteneri: AFDJ Galați care are calitatea de Lider și EAEMDR Ruse. 

Obiectivul proiectului este dezvoltarea și consolidarea mobilității naționale, regionale și locale durabile, rezistente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la rețeaua TEN-T și la mobilitatea transfrontalieră. 

Scopul proiectului este creșterea siguranței și eficienței navigației pe sectorul comun româno-bulgar al fluviului Dunărea, dezvoltând un sistem de marcare inovator și integrat pe o lungime de 470 km, care va asigura infrastructura necesară implementării unui mod de transport sigur, durabil, inteligent și rezistent la schimbările climatice pana in Martie 2027.

Durata

Durata proiectului este de 36 luni, 11 Aprilie 2024 – 10 Aprilie 2027

Activitati

Proiectul își propune dezvoltarea în comun de către cele două administrații de cale navigabilă din România și Republica Bulgaria a unui Sistem Integrat de Semnalizare pe sectorul comun româno – bulgar al Dunării.

 În cadrul proiectului vor fi elaborate planuri strategice, respectiv, Planul Integrat de semnalizare, Planul de comunicație, Planul de testare și evaluare a Calității Sistemului Integrat de Semnalizare, și vor fi achiziționate nave tehnice de semnalizare costieră, geamanduri dotate cu lampă și AIS încorporat și  semnale costiere.

În scopul monitorizării echipamentelor instalate în teren, va fi dezvoltată  o Platformă IT de monitorizare a Sistemului Integrat de Semnalizare.

Proiectul are 3 pachete de lucru:

Pachetul de lucru 1 - Planuri naționale pentru acțiuni de întreținere a căii navigabile;

Act. 1.1 - Elaborarea planului integrat de semnalizare;

Act. 1.2 - Elaborarea planului integrat de comunicație;

Act. 1.3 - Elaborarea Planului de Testare și Evaluare a calității Sistemului Integrat de Semnalizare.

Pachetul de lucru 2 – Achiziții pentru Sistemul Integrat de Semnalizare

Act.2.1 – Achiziția navelor de semnalizare costieră;

Act.2.2 – Achiziția semnalizării plutitoare;

Act.2.3 – Achiziția semnalizării costiere;

Act.2.4 – Achiziția Platformei IT.

Pachetul de lucru 3 – Acțiuni-pilot și evaluare

Act.3.1 – Operarea pilotului pentru Sistemul de Semnalizare

Act.3.2 – Operare pilotului pentru Sistemul de Comunicații și Monitorizare

Act.3.3 – Evaluarea Sistemului Integrat de Semnalizare

Proiectul DISMAR își propune:

  • Să instaleze în teren un Sistem Integrat de Semnalizare (costieră și plutitoare) pentru sectorul de Dunăre comun cu Republica Bulgaria, situat aval de Porțile de Fier II, între gura râului Timok și Silistra/Călărași, pe o lungime de 470 km de fluviu. Acesta va fi alcătuit din 2.040 de semnale costiere și 300 de semnale plutitoare, dotate cu tehnologie AIS.
  • Să dezvolte o platformă IT, ce va monitoriza Sistemul Integrat de Semnalizare, prin utilizarea rețelei AIS din România și Bulgaria și se va integra cu platformele existente din România (AFDJ Galati) și Bulgaria (APPD Ruse). De asemenea, aceasta va permite sincronizarea datelor aferente proceselor din procedura de semnalizare, prin integrarea cu platforma WAMS, ce va fi utilizată ca bază de date pentru datele de navigație și semnalizare.
  • Să achiziționeze două nave tehnice pentru semnalizarea costieră, câte una pentru fiecare administrație parteneră, din România (AFDJ Galati) și Bulgaria (APPD Ruse), inclusiv,  dotarea acestora cu instrumente, dispozitive și tehnologia necesară derulării acestei activități. Aceste nave vor juca un rol esențial în menținerea și îmbunătățirea infrastructurii de semnalizare costieră pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării.