HARTI ELECTRONICE DE NAVIGATIE


++ Hartile de navigatie contin date proprietate a AFDJ RA Galati. Datele sunt sub protectie in cadrul unui acord de licenta si nu pot fi utilizate in scopuri comerciale.

Hartile de navigatie respecta standardul Inland ECDIS versiunea 2.1.

Download:

Harti electronice de navigatie Actualizari fisiere Data actualizarii hartilor
Canal Sulina . 20.11.2014
Canal Dunare Marea Neagra Canal Dunare Marea Neagra 07.10.2014
Mm47 - Km175 . 14.08.2014
Km175 - Km297 . 17.11.2014
Km297 - Km375 Km297 - Km375 07.10.2014
Km610 - Km845 Km610 - Km845 07.10.2014
Km845 - Km1075 Km845 - Km1075 18.06.2014

Freeware pentru vizualizare harti: SeeMyENC v2.0

Alte harti puteti descarca de la:

Germania ELWIS
Austria DORIS
Cehia LAVDIS
Slovacia SVP
Ungaria RSOE
PannonRIS
Croatia CRUP
Vodniputovi
Serbia Plovput
Bulgaria APPD

Conceptul de Harta electronica de navigatie s-a impus din necesitatea de a pune la dispozitia navigatorilor informatii, cat mai exacte si cat mai actuale, referitor la caracteristicile senalului navigabil (gabaritele de navigatie asigurate, configuratia traiectoriei ideale pe care trebuie sa o descrie o nava pentru a naviga in conditii de siguranta, printr-un anumit sector, informatii legate de elementele morfologice ale Dunarii).

Harta electronica de navigatie este reprezentarea grafica a procesului de prelucrare automata a datelor referitoare la caracteristicile punctelor din senal, culese la un anumit moment, din teren.

Activitatea de stabilire si intretinere a senalului navigabil impune cunoasterea in detaliu a morfologiei patului albiei si a configuratiei malurilor in zonele navigabile ale fluviului. Pe anumite sectoare de Dunare, modificarile morfologice se produc la intervale scurte de timp, fapt care impune actualizarea informatiilor incluse in hartile de navigatie.

Pentru a pune la dispozitia navigatorilor setul de informatii actualizate permanent, care sa coincida cu realitatea din teren, pentru toate sectoarele de Dunare indiferent de complexitatea acestora, s-a proiectat si realizat un sistem automat de culegere a datelor din teren si transpunerea grafica a rezultatelor prelucrarii acestora. Recoltarea datelor din teren se realizeaza utilizand un ansamblu de senzori (senzori de pozitionare GPS DGPS, radarul pentru captura imaginilor, ecosonda pentru determinarea adancimilor), fiecare dintre acestia fiind necesar pentru achizitia unor anumite caracteristici ale punctelor cuprinse intre limitele senalului navigabil.

Sistemul poate executa recoltarea, prelucrarea si generarea automata a informatiilor necesare realizarii hartilor electronice de navigatie pe un sector de Dunare. Informatiile obtinute de la senzori, (pozitia navei in coordonate geografice, imaginea radar si adancimea in punctul in care se afla nava), dupa o prelucrare primara sunt grupate functie de timp, de momentul la care au fost recoltate, care prelucrate cu un set de programe specializate genereaza in final Harta electronica de navigatie ENC.

Harta electronica de navigatie ENC generata cu sistemul descris mai sus este suprapusa pe imaginea radar, sistemul avand posibilitatea de a afisa impreuna cu imaginea radar elementele hartii: liniile malurilor, traiectoria descrisa de nava in timpul deplasarii si adancimile inregistrate in punctele prin care a trecut nava.

De asemenea sistemul ofera informatii despre: viteza de deplasare a navei, distanta parcursa de nava, masurata pe traiectoria descrisa fata de un punct de referinta, distanta si viteza relativa fata de alte nave aflate in miscare. Dupa generarea elementelor hartii, sistemul ofera posibilitatea definirii oricarui obiect recunoscut pe imaginea radar, aflat in miscare sau stationare (aliniamentul malurilor, pozitionarea ostroavelor, semnalizarea plutitoare si costiera, suprafete portuare, alte nave aflate in sector etc.)

Cu nava hidrografica Semnal 1, avand la bord sistemul descris s-a executat o cursa pe sectorul Bazias-Sulina, pentru inregistrarea datelor necesare corectarii hartii electronice de navigatie pe sectorul romanesc de Dunare deja existent din prima cursa efectuata in 1998.

Harta electronica in standard ECDIS, reprezinta mai mult decat o afisare pe display, ea este o componenta importanta a unui sistem de navigatie in timp real, definind toate obiectele dintr-un anumit sector (aliniamentul malurilor, pozitionarea ostroavelor, semnalizarea plutitoare si costiera, suprafete portuare etc.) si integreaza informatia ce este afisata si apoi interpretata de catre navigator.

RO EN